Mint mindenben, az egyedüllétben is meg lehet találni a jót és a rosszat is. Én személy szerint szeretem, ha minél többet egyedül én-időzhetek, de elképzelhető, hogy egy idő után az is sok lenne, ha mindig, mindenre egyedül lennék. Az viszont biztos, hogy a magány és az egyedüllét nem fedik le száz százalékosan egymást, így nem mindenki magányos, aki egyedül él.

Arra vonatkozóan hoztam ötleteket, hogy mi mindennel lehet megtölteni a napunkat, ha egyedül vagyunk.

1, Önfeltérképező napló kitöltése. Az önismeret rendkívül fontos dolog, és annak hiánya miatt sajnos több emberi kapcsolatunk is megromolhat, illetve kellemetlenül félreértelmezhetjük a körülöttünk zajló dolgokat is.

2, Már csak kb. 7 hét van karácsonyig, szóval, ha valaki szeretne kézzel készített ajándékkal kedveskedni a szeretteinek, akkor javasolt nekiállni az ajándéktárgyak elkészítésének. Ha valaki ötlettelen, kattintson a Pinterest.com oldalra, és mindenhez is inspirálódni fog.

3, Az otthon található ruhák, tárgyak rendszerezése, selejtezése.

4, Festés, rajzolás. Ha eddig nem tartottad magad jó kézügyességgel rendelkező embernek, akkor is érdemes kipróbálnod, mert legalább kirajzolod magadból, ami belül feszít téged.

5, Blogvezetés. Ezt terápiás jelleggel is javasolt elkezdeni. Ha magányosnak érzed magad, akkor indíts egy ingyenes blogot akár ebben a témában, akár a hobbidnak megfelelő témakörben és napi rendszerességgel töltsd fel tartalommal. Ha nem tudod hogyan indulj el ezen az úton, csak írd be a keresőbe, rengeteg segítő cikket fogsz találni.

6, Jótékonykodj. Ha segítünk valakin, azzal magunkon is segítünk. Most ugyan a COVID idején nem tanácsos közösségbe menni, de akár interneten is tudsz segíteni másoknak. Karolj fel egy jó ügyet, keress meg online egy szervezetet és kérdezd meg, miben tudsz segíteni nekik. Posztírással, megosztással vagy bármivel, amit otthonról el tudsz végezni.

7, Meditáció. Nem csak magányosoknak ajánlott, hanem mindenkinek. Ellazít, feltölt, segít a sejteknek regenerálódni. Választhatsz vezetett vagy szabadon szárnyaló meditációs időtöltést is. A Youtube segítségével ingyen is hozzájuthatsz a szükséges anyagokhoz.

8. Törődj a testeddel! Tornázz, ápold a bőröd, vagy főzz magadnak valami egészségeset.

9. Menj fotózni! Fogd az okostelefonodat (vagy a fényképeződet) és keress valami tematikát a fotózáshoz. Őszi falevelek, árnyékok, épületek teteje, templomok, vagy bármi lehet. Öltözz fel és séta közben keress 10 képet, amit összegyűjthetsz a gépeden, és ha van kedved, akár a közösségi média, akár a blogod felületén is megoszthatod.

 

10, Keress társat a fotózáshoz, sétához, a kutyád sétáltatásához, vagy az online jótékonysághoz. A jó ügyekben összeállt embereknek máris van közös pontjuk, könnyen tudnak kapcsolódni egymáshoz.

 

Kép: pexels.com